Dobry start

   Na podstawie ustanowionego przez Rząd programu „Dobry start” rodziny otrzymają raz w roku 300 zł na każde dziecko lub osobę uczącą się bez względu na dochody. Realizacją programu „Dobry start” w Gminie Zelów zajmować się będzie Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Piotrkowska 12 – Sekcja Świadczeń Rodzinnych.

 

Świadczenie przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci i osoby uczące się do ukończenia 20 roku życia oraz do 24 roku życia w przypadku osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności. Aby otrzymać wsparcie należy złożyć wniosek przez rodzica, opiekuna prawnego lub opiekuna faktycznego.

Od 1 lipca 2018 roku wnioski będzie można składać on-line przez stronę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: empatia.mpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia 2018 roku drogą tradycyjną (papierową) w siedzibie M-GOPS w Zelowie, ul. Piotrkowska 12, pokój nr 5.

UWAGA! Na wnioski złożone w lipcu i sierpniu rodziny otrzymają wsparcie najpóźniej do 30 września 2018 roku, natomiast na złożone w terminie późniejszym wypłata świadczenia nastąpi najpóźniej w przeciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku. Wnioski w ramach programu „Dobry start” będą przyjmowane do 30 listopada 2018 roku.

 

Bliższych informacji na temat programu „Dobry start” udzielają pracownicy Sekcji Świadczeń Rodzinnych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zelowie, ul. Piotrkowska 12, pokój nr 5, tel. 44 634 10 28 wew. 20.