"AKADEMIA ZDROWEJ RODZINY"

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO NA LATA 2014-2020


 

  Informacja o zatrudnieniu Asystenta Rodziny w ramach Projektu „Akademia Zdrowej Rodziny” w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zelowie

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zelowie od dnia 1 października 2016 roku zatrudni osobę w ramach Projektu „Akademia Zdrowej Rodziny” na stanowisko pomocnicze Asystenta Rodziny.

Opis stanowiska pracy Asystenta Rodziny

1. Komórka organizacyjna
– Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zelowie, ul. Piotrkowska 12, 97-425 Zelów

2. Pracownik zatrudniony na stanowisku:
Asystent Rodziny w ramach projektu pt. „ Akademia Zdrowej Rodziny” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Poddziałanie IX.21-1 usługi społeczne i zdrowotne.

3. Wykształcenie:
Wykształcenie zgodne z Ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz Zarządzeniem Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Nr 2/2016 z dn. 22 lutego 2016 roku w sprawie ustalenia Regulaminu Wynagradzania Pracowników Samorządowych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zelowie:

- minimalne średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziny,

- pożądane wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziny lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie rozporządzenia ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi i rodziny,

- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzica nie jest jej zawieszona ani ograniczona,

- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo, ścigana z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

- nie ma obowiązku alimentacyjnego

4. Forma zatrudnienia:
- umowa o pracę na 3-miesięczny okres próbny w systemie zadaniowego czasu pracy z możliwością przedłużenia na czas określony do czasu zakończenia realizacji projektu „Akademia Zdrowej Rodziny”


5. Umiejętności pracownika:
- umiejętność podejmowania decyzji, zdolność i otwartość na komunikowanie się, umiejętność logicznego myślenia, umiejętność obsługi komputera, umiejętność słuchania i wysławiania się, umiejętność pracy w zespole, umiejętność korzystania z przepisów zastosowania metod pracy z rodziną, prawo jazdy kategoria B i dostępny samochód, odporność na stres.


6. Zadania Asystenta Rodziny:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej;
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. z 2015 r. poz.1390 ) lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uznana za niezbędną.

 Osoby zainteresowane powyższą informacją proszone są o zgłaszanie się do M-GOPS w Zelowie, ul. Piotrkowska 12, 97-425 Zelów, tel. 44 634 10 28, pokój nr 8 do dnia 29.09.2016 roku w godz.: 7:30 – 15:30.

Kierownik Ośrodka
Janina Kędziak