Aktualności
Informacja o zatrudnieniu Asystenta Rodziny w ramach Projektu „Akademia Zdrowej Rodziny” w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zelowie
- Szczegóły
- Odsłon: 1138
"AKADEMIA ZDROWEJ RODZINY"
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO NA LATA 2014-2020
Informacja o zatrudnieniu Asystenta Rodziny w ramach Projektu „Akademia Zdrowej Rodziny” w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zelowie
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zelowie od dnia 1 października 2016 roku zatrudni osobę w ramach Projektu „Akademia Zdrowej Rodziny” na stanowisko pomocnicze Asystenta Rodziny.
Opis stanowiska pracy Asystenta Rodziny
1. Komórka organizacyjna
– Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zelowie, ul. Piotrkowska 12, 97-425 Zelów
2. Pracownik zatrudniony na stanowisku:
Asystent Rodziny w ramach projektu pt. „ Akademia Zdrowej Rodziny” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Poddziałanie IX.21-1 usługi społeczne i zdrowotne.
3. Wykształcenie:
Wykształcenie zgodne z Ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz Zarządzeniem Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Nr 2/2016 z dn. 22 lutego 2016 roku w sprawie ustalenia Regulaminu Wynagradzania Pracowników Samorządowych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zelowie:
- minimalne średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziny,
- pożądane wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziny lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie rozporządzenia ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi i rodziny,
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzica nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo, ścigana z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- nie ma obowiązku alimentacyjnego
4. Forma zatrudnienia:
- umowa o pracę na 3-miesięczny okres próbny w systemie zadaniowego czasu pracy z możliwością przedłużenia na czas określony do czasu zakończenia realizacji projektu „Akademia Zdrowej Rodziny”
5. Umiejętności pracownika:
- umiejętność podejmowania decyzji, zdolność i otwartość na komunikowanie się, umiejętność logicznego myślenia, umiejętność obsługi komputera, umiejętność słuchania i wysławiania się, umiejętność pracy w zespole, umiejętność korzystania z przepisów zastosowania metod pracy z rodziną, prawo jazdy kategoria B i dostępny samochód, odporność na stres.
6. Zadania Asystenta Rodziny:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. z 2015 r. poz.1390 ) lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uznana za niezbędną.
Osoby zainteresowane powyższą informacją proszone są o zgłaszanie się do M-GOPS w Zelowie, ul. Piotrkowska 12, 97-425 Zelów, tel. 44 634 10 28, pokój nr 8 do dnia 29.09.2016 roku w godz.: 7:30 – 15:30.
Kierownik Ośrodka
Janina Kędziak
Bezpłatne wydawanie jabłek w dniu 28.04.2016 r.
- Szczegóły
- Odsłon: 1308
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zelowie informuje, że w dniu 28 kwietnia 2016 roku (czwartek) w godzinach 11.00 – 16.00 będą wydawane bezpłatne jabłka z Agencji Rynku Rolnego. Do odebrania jabłek uprawnione będą osoby korzystające z pomocy społecznej.
Prosimy o zgłaszanie się po odbiór jabłek w wyznaczonym terminie, ponieważ będą wydawane tylko przez jeden dzień.
Miejsce odbioru jabłek:
Magazyn Gminnej Spółdzielni „SCH” w Zelowie wjazd od ulicy Żeromskiego 16.
Zelów, 21.04.2016 r. Kierownik Ośrodka
Janina Kędziak
Program Rodzina 500+ - informacje i dokumenty do pobrania
- Szczegóły
- Odsłon: 5608
Program Rodzina 500 plus to 500 zł miesięcznie na drugie i kolejne dziecko, bez dodatkowych warunków. Rodziny o niskich dochodach otrzymają wsparcie także dla pierwszego lub jedynego dziecka przy spełnieniu kryterium 800 zł netto lub 1200 zł w przypadku wychowywania w rodzinie dziecka niepełnosprawnego. To nawet 6.000 zł netto rocznego wsparcia dla dziecka.
Czytaj więcej: Program Rodzina 500+ - informacje i dokumenty do pobrania
Ważna informacja „500 plus”
- Szczegóły
- Odsłon: 4649
Miejsko-Gminny Ośrodek pomocy Społecznej w Zelowie informuje, że wnioski na świadczenie wychowawcze „500 plus” można składać od dnia 1 kwietnia 2016 roku:
-
osobiście w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zelowie, ul. Piotrkowska 12,
-
za pośrednictwem Poczty Polskiej,
-
przez internet.
E-wniosek o świadczenie wychowawcze będzie można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS, ePUAP oraz bankowości elektronicznej. Osoby, które posiadają lub założą bankowość elektroniczną w poniżej podanych bankach będą mogli za pośrednictwem tych banków złożyć wniosek: Alior Bank SA, Bank BPH SA, Bank Handlowy w Warszawie SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA, Bank Zachodni WBK SA, FM Bank PBP SA (Smart Bank), ING Bank Śląski SA, mBank SA, PKO Bank Polski SA, Raiffeisen Bank Polska SA, SGB-Bank SA, Bank Ochrony Środowiska SA, Getin Noble Bank SA, Deutsche Bank SA, Credit Agricole Bank Polska SA.
Ponawiamy apel do mieszkańców Gminy Zelów o nie tworzenie niepotrzebnej kolejki w celu pobierania i składania wniosków w pierwszych dniach kwietnia, gdyż na wnioski złożone do 1 lipca 2016r. rodzice otrzymają wyrównanie wstecz tj. od 1 kwietnia 2016r.
Kierownik Ośrodka
Janina Kędziak
Strona 105 z 120